Vi i Villa rekommenderar www.elskling.se

2009-11-25 15:34Vi i Villa, Sveriges största tidning med 2.3 miljoner läsare, rekommenderar i årets sista nummer internettjänsten www.elskling.se för att sänka sina elkostnader. När krönikören Anders Andersson uppmanar svenskarna att byta elbolag lyfter han fram elskling som en handgriplig tjänst för att hitta rätt elbolag på nätet.I Vi i Villas krönika Din Ekonomi (nummer 10.09) uppmanar Anders Andersson elabonnenterna att byta elbolag och spara pengar. Bland de alternativ som nämns, bland annat Compricer, Elprisguiden och Pricerunner ges elskling störst utrymme och lyfts också fram som en handgriplig tjänst som hjälper konsumenten med den pappersexercis som krävs i samband med ett byte av elavtal.

Vi i Villa är inte de enda som uppmärksammat www.elskling.se under 2009. I Norden största TV-program, SVTs Skavlan den 9 oktober, valde finansminister Anders Borg att lyfta fram elskling och under året har intresset för tjänsten exploderat. I snitt byter 180 personer elavtal via www.elskling.se varje dag. Rekordet för en enskild dag uppgick till nästan 700 och det var samma dag som Vi i Villa rekommenderade tjänsten. För att läsa Vi i Villas rekommendation av www.elskling.se besök: www.viivilla.se/Nytt-nyttigt/Kronikor-ledare-ekonomi/Kronika-byt-elbolag.aspx?menu=39900&area=&noarea=0&category=&std=true

- Vi har hela tiden vetat att vi haft en både unik och värdefull tjänst men det är först nu som intresset exploderat. Det värmer gott i hjärtat när alltfler hittar oss och vi är stolta och tacksamma över Vi i Villas uppmärksamhet. Nu vet deras många läsare hur de ska sänka sina elpriser, säger säger Omid Ashrafi, medgrundare och marknadschef på elskling.

www.elskling.se är Sveriges enda tjänst där elabonnenter både kan jämföra och byta elleverantör på några få minuter, enkelt och kostnadsfritt. Internettjänsten startades 2007 av fem studiekamrater från KTH i Stockholm för att ge elabonnenten vägledning i en snårskog av elavtal. Inspirationen kom från England där abonnenter sedan länge kunnat göra jämförelser och byten av elavtal på www.uswitch.com.

För mer information om elskling.se
Petter Marwig, vd elskling 070-771 12 51
Omid Ashrafi, marknadschef elskling 070-771 12 53
Om Elskling AB - Sveriges bästa sajt för jämförelse och byte av elavtal