KTH gillar elskling.se

2012-04-03 16:28Fem år efter starten av elskling.se lyfts projektet fram som ett lyckat exempel på företag med anknytning till Kungliga tekniska högskolan (KTH). De fem grundarna är nämligen tidigare KTH-studenter och numera civilingenjörer från skolan.Elskling.se presenteras sida vid sida med andra välkända företag som utvecklats av KTH:are och ingår i det som KTH själva uttrycker " KTH Industrial Footprint".

- Det känns extremt kul för oss att ha kvar vår relation med skolan. Att vårt projekt lyfts fram och presenteras av KTH känns mycket ärofyllt, säger Faraz Azima, vd för elbytesexperten elskling.se.

Länk till KTH Innovation
Om elskling.se - Sveriges största sajt för jämförelse och byte av elavtal
elskling.se erbjuder ett för konsumenten kompetent, enkelt och objektivt verktyg som underlättar krångliga jämförelser och bytesförfaranden och därmed stimulerar och ökar antalet som aktivt väljer elhandelsbolag. Sedan starten 2007 har sajten hjälpt över 200 000 svenskar att jämföra och byta elavtal på elskling.se. Företaget grundades och drivs sedan starten 2007 av fem civilingenjörer från KTH som efter några års erfarenhet från näringslivet samlades kring idén om att det behövs en oberoende, heltäckande tjänst av hög kvalitet som ökar transparensen på den svenska elmarknaden. www.elskling.se