Elskling firar tre år av elbyten

2010-07-03 09:38I dag är det tre år sedan elbytesexperten elskling.se lanserades. Sedan dess har över 100 000 svenskar bytt elavtal via sajten och sparat 240 miljoner kronor.* Tjänsten har ökat aktiviteten på elmarknaden samtidigt som det fortfarande finns många soffliggare kvar att aktivera.Elskling.se grundades av fem studiekamrater från KTH med en vision om att förenkla byte av elavtal på den svenska elmarknaden. Tack vare lyckade rekryteringar och en tjänst som är enkel och kostnadsfri för konsumenten är elskling.se i dag den största tjänsten för jämförelse av elpriser och byten av elavtal.

- Det känns extremt kul att få uppleva den här utvecklingen. Sommaren 2007 när den första konsumenten bytte elavtal via elskling.se kändes väldigt stort men 100 000 byten på tre år hade jag aldrig kunnat ana när jag byggde webbsidan, säger Petter Marwig, grundare av elskling.se

Erfarenheten från alla byten av elavtal och den goda kontakten med elbolagen gör elskling.se till en elbytesexpert. Tjänsten har med alla elbolag att välja mellan och den mest aktuella informationen från elbolagen.

- Vi har lyckats minska andelen soffliggare från 40 procent år 2007 till nuvarande 25 procent. Att var fjärde svensk fortfarande i genomsnitt betalar 30 procent för mycket för sin el är vansinnigt och vi jobbar stenhårt med att aktivera soffliggarna för att minska andelen kunder med tillsvidareavtal till noll, säger Faraz Azima, vd på elskling.se.

Faraz Azima, vd på elskling.se: 070-771 12 56, faraz.azima@elskling.se
Petter Marwig, IT-chef på elskling.se: 070-771 12 51, petter.marwig@elskling.se

* Antaget att hälften gjort ett aktivt val, från att ha haft tillsvidareavtal och den andra hälften från ett ordinarie fast eller rörligt elavtal.
Om Elskling AB - Sveriges största sajt för jämförelse och byte av elavtal
Elskling AB grundades och drivs sedan starten 2007 av fem Civilingenjörer från KTH som efter några års erfarenhet från näringslivet samlades kring idén om att det behövs en oberoende, heltäckande tjänst av hög kvalitet som ökar transparensen på den svenska elmarknaden. www.elskling.se erbjuder ett för konsumenten, kompetent, enkelt och objektivt verktyg som underlättar krångliga jämförelser och bytesförfaranden och därmed stimulerar och ökar antalet som aktivt väljer elhandelsbolag. Sedan starten 2007 har elskling hjälpt över 100 000 svenskar att jämföra och byta elavtal på www.elskling.se.

Elskling AB, Sandelsgatan 16, 115 34 Stockholm, Tel 08-650 81 15, Fax 08-650 54 22, info@elskling.se