Byt elavtal och vinn en elmoped

2010-07-12 09:46Under juli kommer alla som byter elavtal via elbytesexperten elskling.se, ha chansen att vinna en elmoped. Mopeden drivs till 100 procent av el och med ett miljövänligt elavtal blir miljöbelastning nära noll. - För att belöna dem som gör ett aktivt val av elavtal och byter på elskling.se har vi anordnat en jubileumstävling. Vinnaren får en "Custom" elmoped, värd cirka 16 900 kronor, säger Faraz Azima, vd på elskling.se.

De nyinköpta elmopederna från samarbetsparten Wang-Andersson laddas med vanlig 220 volt ur vägguttaget och varje laddning möjliggör en körsträcka på cirka 50 kilometer. Det ger en låg milkostnad samt en miljöbelastning nära noll, givet att mopederna "tankas" med miljövänligt producerad el.

För att vara med och tävla ska konsumenten först genomföra ett byte av elavtal på elskling.se och därefter svara på 3 tävlingsfrågor samt avsluta med en motivering till hur elskling.se ska förbättra sin tjänst. Vinnaren utses inom 10 dagar efter tävlingsperioden som är 1-31 juli 2010 och presenteras på elskling.se samt meddelas personligen.

Faraz Azima, vd på elskling.se: 070-771 12 56, faraz.azima@elskling.se
Om Elskling AB - Sveriges största sajt för jämförelse och byte av elavtal
Elskling AB grundades och drivs sedan starten 2007 av fem Civilingenjörer från KTH som efter några års erfarenhet från näringslivet samlades kring idén om att det behövs en oberoende, heltäckande tjänst av hög kvalitet som ökar transparensen på den svenska elmarknaden. www.elskling.se erbjuder ett för konsumenten, kompetent, enkelt och objektivt verktyg som underlättar krångliga jämförelser och bytesförfaranden och därmed stimulerar och ökar antalet som aktivt väljer elhandelsbolag. Sedan starten 2007 har elskling hjälpt över 100 000 svenskar att jämföra och byta elavtal på www.elskling.se.

Elskling AB, Sandelsgatan 16, 115 34 Stockholm, Tel 08-650 81 15, Fax 08-650 54 22, info@elskling.se